اشرف غنی حمله تروریستی در کویته پاکستان را محکوم کرد

56BBE102-04ED-4A2C-9C3E-0A0822055C48_cx0_cy2_cw0_w987_r1_s_r1محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، حملۀ تروریستی در شفاخانه ملکی در ایالت بلوچستان شهر کویته پاکستان را به شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در حمله تروریستی صبح روز دوشنبه در شفاخانه مرکزی کویته پاکستان دست کم ۶۳ غیر نظامی کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

گروه طالبان پاکستان موسوم به جماعت الاحرار مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده گرفت.

در همین حال رئیس جمهور غنی ضمن محکوم نمودن این حمله گفت، دشمنان اسلام و بشریت امروز پس از آن بالای مردم عام حملۀ تروریستی انجام دادند، که آنان بخاطر سوگواری یک بزرگ محل شان در شفاخانۀ ملکی جمع شده بودند.

وی گفت حمله بالای مردم جنایت بزرگ است و در هیچ دین و قانون قابل توجیه نیست.

رئیس جمهور غنی با تأکید گفت، حکومت افغانستان متعهد است که برای جلوگیری از فعالیت‎های تروریستان در سطح ملی و منطقوی تلاش‌های جدی به خرج دهد.

او اضافه کرد که دولت افغانستان علیه تمام گروه‌های تروریستی بدون تفکیک خوب و بد مبارزه می‌کند و برای دیگران نیز سفارش می‌نماید، تا بدون فرق گذاشتن علیه تروریستان اقدامات نمایند، زیرا تروریزم دین، قانون، نژاد و قومیت نمی‌شناسد و نه هم به آن‌ها ارج قایل است.

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، مراتب تسلیت و همدردی خویش را با خانواده‌های شهدا ابراز داشته و برای مجروحین این رویداد از بارگاه ایزد متعال صحتمندی کامل استدعا کرده است.

Author

About Author