اشرف غنی حمله انتحاری امروز را جنایت علیه بشریت خواند

اشرف-غنی3محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با انتشار اعلامیه ای حمله تروریستی امروز بالای موتر های حامل سربازان فارغ شده از مرکز آموزشی پولیس میدان وردک در شهر کابل را جنایت علیه بشریت خواند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در نتیجه حمله انتحاری ظهر امروز پنجشنبه (۱۰ سرطان) در ساحه قلعه حیدر خان مربوط ولسوالی پغمان ۳۰ تن از سربازان تازه فارغ شده کشته و ۵۸ تن دیگر زخمی شدند.

رئیس جمهور ضمن محکوم نمودن این عمل جنایتکارانه گفت: در ماه مبارک رمضان که مسلمانان عبادت می کنند، اما طالبان با کشتار مردم  و ایجاد رعب و وحشت مرتکب عمل نابخشودنی می شوند.

رئیس جمهورغنی به وزارت امور داخله دستور داد که چگونگی تصمیم انتقال فارغان مرکز مذکور را بررسی کند، تا در صورت هر گونه سهل انگاری اقدامات تعقیبی صورت گیرد.

آقای غنی این جنایت وحشیانه طالبان را نشانه شکست آنان را در میدان نبرد دانسته گفت که طالبان با این جنایت، قساوت و بی رحمی خویش را بیشتر از پیش به نمایش گذاشتند.

رئیس جمهور غنی از علمای کرام و مردم در سراسر کشور خواست تا فردا در نماز جمعه برای قربانیان این حادثه المناک اتحاف دعا کنند و صدای شانرا علیه جنایات ضد بشری تروریستان وحشی از طریق منابر مساجد بلند نمایند.

همچنین رئیس جمهور مراتب تسلیت و همدردی عمیق خویش را به خانواده های شهدا ابراز می کند و برای زخمی شده گان صحتمندی کامل از درگاه خداوند (ج) تمنا دارد.

گفتنی است که مسئولیت حمله تروریستی امروز در شهر کابل را طالبان مسلح بر عهده گرفتند.

Author

About Author