از سقوط ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب جلوگیری شد

13522683_907119449398523_1499934767_nطالبان مسلح شب پنجشنه با حملات شدید بالای پاسگاه های امنیتی در ولسوالی گرزیوان هجوم آورده تلاش کردند که این ولسوالی را تحت کنترول شان بیاورند.

اما این حملات طالبان مسلح با حمایت مردم و تجدید قوا از سوی مقام های پولیس فاریاب با وارد شدن تلفات سنگین به این گروه عقب زده شده و از سقوط این ولسوالی جلوگیری شد.

یک عضو شورای ولایتی فاریاب با آنکه وضعیت را شکننده می خواند اما تاکید می ورزد که نیروهای امنیتی با حمایت نیروهای خیزش مردمی توانایی عقب زدن تحرکات طالبان مسلح را دارا هستند.

صبغت الله سیلاب نماینده مردم گرزیوان در شورای ولایتی فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت: طالبان با همه امکانات تلاش کردند که این ولسوالی را سقوط دهند، اما بسیج شدن مردم در کنار نیروهای امنیتی از سقوط ۹۰ درصدی ولسوالی گرزیوان جلوگیری کرد.

در همین حال مقام های پولیس در فاریاب از وارد شدن تلفات سنگین به طالبان مسلح در نبرد گرزیوان خبر می دهند.

سیدآقا اندرابی فرمانده پولیس فاریاب می گوید: ضمن اینکه طالبان مسلح شکست خورده اند، ۱۴ عضو این گروه بشمول ۳ فرمانده مهم شان کشته شده و ۵ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

وی علاوه کرد درین نبرد  ۳ تن نیروهای خیزش مردمی کشته شده و ۲ تن دیگر شات زخم برداشته اند.

فرمانده پولیس فاریاب می گوید نیروهای امنیتی در مقابل طالبان مسلح از روحیه بلند جنگی برخوردار هستند و به زودی طالبان از تمامی بخش های این ولایت نابود می گردند.

اما شماری از باشنده گان ولسوالی گرزیوان از شکننده بودن امنیت درین ولسوالی نگران اند .

آنان می گویند در صورتیکه مقام های امنیتی درین ولسوالی توجه بنیادی نکنند، احتمال دارد که گرزیوان به سرنوشت <قرایی> دچار شود.

در همین حال قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان مسلح طی تماسی به رسانه ها مدعی شده است که در ولسوالی گرزیوان ۶ پوسته دولتی را تصرف ۸ سرباز امنینی را کشته و ۴ تن دیگر را مجروح ساخته اند.

گفته می شود در اکثر ولسوالی  های ولایت فاریاب طالبان مسلح عملیات تابستانی شان را آغاز کرده و عملا با نظامیان افغان درگیر نبرد اند.

این درحالیست که هفته پیش منطقه مهم و استراتیژیک قرایی بدون در گیری به دست طالبان مسلح سقوط کرد.

Author

About Author