ادامه درگیری ها در قندوز با کشته شدن ۱۰۰ طالب مسلح

درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان مسلح در شهر «قندوز» مرکز این ولایت  به شدت ادامه دارد و تا کنون بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای طالبان مسلح کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شماری زیاد از ساکنان شهر قندوز درخانه های خود پناه گرفته اند و حملات هوائی علیه مواضع طالبان به شدت ادامه دارد.

حمله هوائی توسط بالگردها و جت های جنگی صورت می گیرد و بسیاری از مناطق شهر را با راکت هدف قرار داده و برخی از این راکت ها به منازل مسکونی نیز اصابت کرده است.

طالبان مسلح از روز دوشنبه گذشته از چهار طرف به شهر قندوز حمله کردند و وارد مرکز شهر قندوز شدند اما یک روز بعد نیروهای امنیتی کشور توانستند طالبان را از مرکز شهر بیرون کنند ولی  درگیری ها تا کنون در اطراف شهر قندوز پایان نیافته است.

با این حال «تاج محمد جاهد» وزیر امور داخله کشور دیروز پنجشنبه عازم قندوز شد تا از نزدیک اوضاع امنیتی این شهر را مورد بررسی قرار دهد.

طالبان مسلح در برخی از منازل مسکونی سنگر گرفته و با نیروهای دولتی به درگیری می پردازند و این امر باعث شده و حملات نیروهای امنیتی کشور به کندی پیش برود.

با این حال سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه‌ای نسبت به بروز فاجعه انسانی در قندوز به دلیل دسترسی نداشتن مردم به مواد غذایی ابراز نگرانی کرد و از طالبان خواست از غیرنظامیان و خانه های مسکونی به عنوان سپر دفاعی و پایگاه نظامی استفاده نکنند.

دفتر مطبوعاتی والی قندوز با نشر خبرنامه‌ای  اعلام کرد که در درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان، تاکنون ۱۰۰ نفر از اعضای این گروه و ۲۰ تن از نظامیان کشور کشته شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *