اتحادیه اروپا دستاوردهای افغانستان در تعهدات جهانی را قابل قبول دانست

13236290_1186008901465028_2068039084_nمسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دستاوردهای حکومت وحدت ملی افغانستان را در راستای انجام تعهدات اش در قبال جامعه جهانی، برجسته توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه افغانستان با نشر خبرنامه ای گفته است که فدریکا موگرینی این اظهارات را روز جمعه در دیدار با «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه در بروکسل پایتخت بلجیم ابراز داشته و از آمادگی ها برای نشست بروکسل در مورد افغانستان خبر داده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان در این دیدار درباره اوضاع کنونی سیاسی و امنیتی، تلاش های صلح حکومت افغانستان و پیشرفت ها در این زمینه، آمادگی ها برای کنفرانس بروکسل در مورد افغانستان و پیشرفت ها و دستآوردهای حکومت وحدت ملی افغانستان، صحبت کرد.

در عین حال، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اطمینان داد که این اتحادیه به کمک های خود به افغانستان ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، مقام های ناتو نیز در دیدار با صلاح الدین ربانی؛ از ادامه همکاری های خود با افغانستان اطمینان داد.

نشست کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره افغانستان موسوم به نشست بروکسل که قرار بود جوزای سال گذشته برگزار شود؛ در آستانه برپائی آن، اعلام شد که این کنفراس با یک سال تاخیر در ماه اکتوبر امسال برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش در این دیدار طرفین همچنین در باره اوضاع مهاجران افغان در کشورهای اروپایی بحث و تبادل نظر کرده اند.

نزدیک به یک میلیون تن از پناهندگان افغان در اروپا به سر می برند و کشورهای اروپایی با افزایش موج مهاجرت در افغانستان اعلام کرده اند که مهاجان افغان در کشور خود بمانند و در صورت عزیمت به آن کشورها، آنان را به کشور خود بازخواهند گرداند.

اما افغانستان گفته است که اخراج اجباری پناهندگان را نمی پذیرد و خروج آنان باید مطابق با کنسوانسیون های بین المللی و در چهارچوب توافق یا تفاهم های دو یا چند جانبه با کشورهای میزبان مهاجران افغان صورت گیرد.

بیشترین مهاجران افغان در دو کشور ایران و پاکستان زندگی می کنند که شمار آنان نزدیک به ۶ میلیون تن می رسد.

Author

About Author