آیا گزینه آمریکا و عربستان برای مردم سوریه امنیت را به ارمغان می آورد؟

816حدود ۶ سال قبل بودکه آمریکا و همپیمانش در امور سوریه دخالت کردند و خواستار کناره گیری قدرت توسط  دکتر بشار اسد شدند، اما کاملا مشخص بود که نقشه ای در سر دارند که در این نوشتار به آن خواهیم پرداخت .

در سال ۲۰۱۱ برخی نمایندگان کشورهای همسایه از رئیس جمهور کنونی درخواست کردند مبنی بر اینکه بدون هیچ شرطی از قدرت کنار برود که با واکنش بسیار سخت دکتر بشار مواجه شد که بلافاصله این سئوال به ذهن همگان خطور کرد که اگر چنانچه آمریکا و ائتلاف میگویند رئیس جمهور قانونی سوریه باید بدون هیچ قید و شرطی از قدرت کناره گیری کند، گزینه احتمالی آنان کیست و از چه کسانی مورد حمایت قرار می گیرد ؟ آیا قرار است فردی که برای این پست انتخاب میشود ، حامیانش تروریستهایی  باشند که در حال مبارزه با مردم و نظام سوریه هستند و دست به هر جرم و جنایتی میزنند یا خیر؟!

مگر غرب از دمکراسی و انتخابات آزاد حمایت نمی کند؟ چرا در سوریه از دمکراسی حمایت نمی کند و به آن پایبند نیست؟ آیا هدف از دمکراسی انتخاب رییس جمهوری نیست که مردم به آن اقبال دارند ؟! آیا همین مردم سوریه نبودند که به دکتر بشار اسد رای دادند و وی را برای ریاست جمهوری سوریه انتخاب نکردند؟!!

به نظر میرسد غرب از گزینه ای حمایت میکند که مورد حمایت رهبران تروریستهای داعش و النصره می باشد . همان تروریستهایی که بریدن سرهای مردان و کودکان برایشان تفریح محسوب میشود و به راحتی از این  اتفاقات فیلم و عکس میگیرند و از طریق رسانه ها برای جهانیان مخابره میکنند. آیا این اقدام آنان ،  دنیا را نسبت به دین اسلام بدبین نمی کند؟ آیا این همان عملی نیست که بانیان اسرائیلی و آمریکایی اسلام هراسی از قبل طراحی کرده یودند؟

به نظر میرسد اگر بد خواهان نظام سوریه موفق بشوند که فرد مورد نظرشان در سوریه را بر کرسی ریاست جمهوری سوریه بنشانند، آیا وضع کنونی مردم سوریه بهتر خواهد شد؟ آیا کشتار زنان و کودکان تمام میشود ؟ آیا مردم سوریه دوباره امنیت دوران حافظ اسد و بشار اسد قبل جنگ را تجربه خواهند کرد؟ قطعا جواب همه سوالات فوق منفی است .

به هر حال مردم سوریه متوجه همه نقشه های شوم آمریکا و حامیان عربی آن شده اند و به همین دلیل است که شش سال مقاومت میکنند و تجربه کشورهای افغانستان و عراق را که آمریکا ادعای برقرای امنیت در خاورمیانه را داشتند را به خوبی متوجه شده اند که پس از گذشت چندین سال هنوز مردمان این دوکشور روی آرامش را ندیده اند.

Author

About Author