در یک ماه گذشته، ۷۱۷ نفر درعراق کشته و ۱۲۱۶ زخمی شده اند

انفجارهاي عراق

انفجارهای عراق

سازمان ملل اعلام کرد شمار قربانیان خشونت و تروریسم در عراق در طول ماه سپتامبر گذشته به ۷۱۷ کشته و ۱۲۱۶ زخمی می‌رسد.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هیئت امداد رسان سازمان ملل در عراق (یونامی)، امروز (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ماه سپتامبر گذشته، نزدیک به ۲ هزار عراقی کشته و زخمی شده‌اند.

بنا بر این بیانیه‌، طی یک ماه گذشته ۷۱۷ عراق کشته و  یک هزار و ۲۱۶ نفر دیگر در پی اقدامات خشونت‌بار، حملات تروریستی و درگیری‌های مسلحانه زخمی شده‌اند.

در این میان، ۵۳۷ نفر از کشته‌ها و ۹۲۵ نفر از زخمی‌ها غیرنظامی هستند.

بر اساس این گزارش، ۱۸۰ نیروی امنیتی عراق شامل نیروهای پیشمرگه و نیروهای امنیتی مسئول امور ویژه و بسیج مردمی نیز در این ماه کشته شده‌اند و ۲۹۱ نفر از آنها زخمی شده‌اند.

یونامی همچنین اعلام کرد که ولایت بغداد در مقایسه با سایر مناطق عراق، بیشترین خسارت جانی و مالی داشته و ۸۴۰ نفر از ساکنان این ولایت کشته و ۵۸۳ نفر از آنها زخمی شده‌اند.

شمار قربانیان در ولایت دیالی عراق به ۶۷ کشته و ۸۶ زخمی، ولایت صلاح‌الدین به ۸۷ کشته و ۶۴ زخمی، ولایت نینوا به ۷۵ کشته و ۸ زخمی و ولایت کرکوک به ۱۶ کشته و ۶ زخمی می‌رسد.

این هیئت سازمان ملل اعلام کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده از ولایت «الانبار»، در مجموع ۲۰۴ شهروند قربانی شده‌اند که ۲۸ نفر از آنها کشته و ۱۷۶ تن زخمی اند.

یان کوبیچ، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق اعلام کرد که سازمان ملل همچنان نگران تداوم خشونت و افزایش قربانیان در عراق است.

سازمان ملل چند روز پیش نیز اعلام کرد که در ماه آگوست نیز بیش از ۳ هزار عراقی کشته و زخمی شده‌اند.

Author

About Author