بغلان متاثر از سقوط کندز

tpulkhumryسقوط کندز در کنار اینکه مشکلات در این شهر را به دنبال داشت، تهدیدی برای دیگر ولایت های همجوار آن شد که بغلان تاثیرپذیری بیشتر دارد.

منطقه دند غوری این ولایت که چندی پیش به صورت رسمی به مخالفان واگذار شده و تعهد شده بود که هیچ اقدامی از سوی نیروهای امنیتی در این منطقه صورت نگیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بعد از دو روز از گذشت سقوط شهر کندز، حالا مردم ولایت بغلان در حال فرار از ولسوالی های مرزی با کندز هستند و رعب و وحشت این ولایت را نیز فراگرفته است.

ذبیح الله شجاع، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بغلان در گفتگو با خاورمیانه اظهار داشت که در حال حاضر مردم در شماری از ولسوالیها به سمت دیگر ولایت ها رفته اند و می روند.

به گفته وی، نیروهای امنیتی کمکی از بغلان و کابل نیز که برای اعزام به کندز هستند در منطقه جرخشک و بغلان مرکزی حضور دارند و با کمین طالبان مواجه شده و در حال درگیری هستند.

شجاع اظهار داشت نیروهای امنیتی قدم به قدم در حال پیشروی به کندز هستند؛ اما ماین گذاری ها و مقاومت طالبان مانع از پیشرفت سریع نیروها شده است.

سخنگوی فرماندهی پولیس بغلان همچنین تصریح کرد که طالبان توانایی حضور در بغلان را ندارند و نیروهای امنیتی در آماده باش کامل قرار دارند تا از نفوذ مخالفان جلوگیری نمایند.

اما مردم بغلان می گویند که از ترس و وحشت در حال فرار کردن از بغلان به سمت مزار و دیگر ولایت های همجوار هستند.

حبیب یکتن از باشنده گان شهر پلخمری به خاورمیانه گفت که مردم ولسوالی های بغلان مرکزی و دهنه غوری در حال فرار هستند و ترس و وحشت مردم پلخمری را نیز فرا گرفته است.

وی گفت :«مردم می ترسند که طالبان از کندز فرار کرده و بر بغلان تعرض نکنند، به همین خاطر فرار می کنند.»

گفتنی است که شهر کندز از دو روز پیش در تصرف طالبان است.

Author

About Author