طالبان شهر قندوز در شمال افغانستان را تصرف کردند

12027568_865328070189469_1119194504900899329_nحمدالله دانشی، معاون والی قندوز تایید کرده که حدود نصف شهر قندوز مرکز این ولایت به دست طالبان سقوط کرده است و نبرد کوچه به کوچه بین طالبان و نیروهای دولتی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طالبان پس از ورود به داخل شهر قندوز، کنترل ریاست عمومی امنیت ملی و اداره زندان این ولایت را بدست گرفته و بیش از ۷۰۰ زندانی از اعضای این گروه را آزاد کرده اند.

همچنان طالبان با استفاده از سلاح های سبک و سنگین به ساختمان نمایندگی سه بانک خصوصی نیز حمله کرده اند.

شماری از باشندگان ولایت قندوز در تماس تلفی با خبرگزاری خاورمیانه گفتند که طالبان ساختمان های ریاست عمومی امنیت ملی، دفتر سازمان ملل متحد “یوناما” و ساختمان یک شبکه رادیوی خصوصی بنام “روشنی” را آتش زده اند.

بر بنیاد گفته های آنان مردم شهر را ترک کرده و در مکانهای دور تر  آوره شده اند اما طالبان به حملات شدید خود ادامه داده و در اطراف این شهر جنگ میان آنان و نیروهای امنیتی کشور به شدت جریان دارد.

مردم محل مدعی شده که طالبان سوار بر موتر های رنجر پولیس ملی در داخل شهر قندوز گشت و گزار می کنند چندین عراده موتر رنجر در اختیار طالبان قرار گرفته است.

همچنین آقای دانشی گفته که پیش از ظهر طالبان عقب زده شدند و نزدیک به ۶۰ نفر تلفات دادند، اما در حمله‌ای که بعد از ظهر کردند، توانستند وارد شهر شوند.

به گفته او، شش نفر از نیروهای امنیتی کشته و هشت نفر دیگر زخمی شده‌اند.

گروه طالبان مدعی شده اند که مرکز شهر و مراکز دولتی این شهر را به صورت کامل به تصرف خود در آورده اند.

معاون والی قندوز گفته که جنگ در مسیر راه کابل-قندوز در منطقه چهارشنبه‌تیپه ولایت بغلان نیز جریان دارد و گزارش‌های هم از حمله طالبان به ولسوالی اشکمش ولایت تخار نیز وجود دارد.

Author

About Author