هکرها به سایت وزارت خانه های آل سعود حمله کردند

n00022772-b-1416557946پایگاه های دولتی عربستان از سوی هکرهایی که به حکم اعدام علی محمد النمر برادر زاده شیخ نمر باقر النمر اعتراض داشتند هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از پایگاه عراق پرس، گروه هکرهای موسوم به انونیموس، پایگاه های رسمی وابسته به دولت عربستان را در راستای حمله ضد اجرای حکم اعدام علیه علی محمد النمر هک کردند.

النمر در جریان اعتراضات در القطیف در سال ۲۰۱۲ بازداشت و اتهامات متعددی از جمله زیر پا گذاشتن امنیت ملی و ملحق شدن به گروه های تروریستی و مشارکت در تظاهرات ضد آل سعود وارد شد.

هکرهای انونیموس در بیانیه خود اعلام کرد: بسیاری از وزارت خانه و موسسات سعودی در نتیجه این حمله هکری آسیب دیده است به طوری که وزارت عدلیه سعودی سایتش از کار افتاده است و سایت وزارت خارجه عربستان چند ساعت پس از تعطیلی دوباره راه اندازی شد.

علی محمد النمر اسم بسیار شناخته شده‌ای در شرق عربستان سعودی است که در سال ۲۰۱۲ زمانی که تنها ۱۷ سال داشت به‌جرم مشارکت در تظاهرات ضددولتی بازداشت شد و در ماه می ۲۰۱۴ به اعدام محکوم گردید. کارشناسان مستقل کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز گذشته در بیانیه‌ای از دولت عربستان سعودی خواستند حکم علیه این نوجوان را لغو کند.

در این بیانیه آمده است علی محمد النمر که در سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۷ساله بود، به‌دلیل شرکت در تظاهرات ضد دولتی در ولایت شیعه‌نشین «القطیف» به‌دست نظامیان بازداشت شد، به نظر می‌رسد این نوجوان به ‌اجبار و زیر شکنجه اعتراف کرده است. وی همچنین قبل از محاکمه و پس از آن، از داشتن وکیل مدافع قانونی برای دفاع از خود محروم بوده است.

کارشناسان تأکید کرده‌اند که محاکمه این نوجوان در دادگاه تجدید نظر بدون اطلاع قبلی و با نادیده گرفته شدن استانداردهای بین‌المللی انجام شد.

این بیانیه تصریح کرد مجازات‌های اعدام در حق افراد کم سن و سال در عربستان به‌دلیل اتهام‌های وارد شده به آنها و نیز اجرای این احکام، با تعهدات بین‌المللی این کشور مغایرت دارد.

کارشناسان مستقل کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد هشدار دادند محمد علی النمر که همچنین متهم به تعرض به یک نیروی پولیس است ممکن است حکم اعدام وی هر لحظه اجرا شود.

این در حالی است که خانواده این نوجوان عربستانی معتقدند که رابطه خویشاوندی محمد علی النمر با آیت‌الله نمر باقر النمر دلیل اصلی دستگیری وی و صدور حکم اعدام علیه وی است.

طبق این گزارش، آیت‌الله نمر باقر النمر، روحانی مبارز عربستان به‌علت مواضع صریح و صادقانه در دفاع از مظلومان و محکومیت اقدامات رژیم آل‌سعود علیه مردم، از سوی دادگاه این رژیم به اعدام محکوم شده است.

Author

About Author