تیرباران شدن مسافران در شاهراه‌ها عمل وحشیانه و غیرانسانی است

کمیسیون حقوق بشر در واکنش به تیرباران مسافران توسط افراد مسلح در ولایت غور گفت که «هدف قرار دادن مسافرین در مسیر شاهراه‌ها درمخالفت صریح احکام اسلامی قرار دارد و یک عمل وحشیانه، غیرانسانی و غیرقانونی است.»

کمیسیون حقوق بشر با نشر خبرنامه‌ی حمله‌ای روز گذشته (۲۸ حمل ) بر مسافران یک موتر را که در آن ۶ تن کشته شد و ۴ تن زخم برداشت است را  محکم  و از هدف قرار گرفتن مسافران در شاهراه های کشور ابراز نگرانی کرد.

روز گذشته افراد مسلح ملبس به لباس پولیس یک موتر مسافر بری نوع فلانکوچ را در نزدیکی مرکز ولایت غور توقف داده و سرنشینان آن را به گلوله بسنتد که در نتیجه ۶ تن کشته شد و ۴ تن هم زخم برداشت که گفته می شود تمامی آن‌ها از قوم هزاره بوده است.

کمیسیون حقوق بشر از مخالفان مسلح می خواهد که با رعایت کردن  احکام اسلامی و قوانین ملی از هدف قرار دادن مسافران در مسیر شاهراه ها دست بردارند.

در همین حال کمیسیون حقوق بشر از نهاد های امنیتی و دفاعی کشور خواسته است که برای تامین امنیت شاهراه ها تلاش کنند و عاملان این قضیه را شناسایی کرده مورد پی‌گرد پی‌گرد عدلی و قضایی قرار دهند.

این در حالی است گروه تروریستی طالبان دیروز سه شنبه (۲۸ حمل) بر یک مرکز ثبت نام رای‌دهندگان در شهر فیروزکوه در مرکز ولایت غور حمله کرد و ۳ کارمند کمیسیون انتخابات و ۲ پولیس را با خود بردند.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *